مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 05:452021-09-25پزشكي

افراد چاق و مردان بیشتر به سنگ کلیه مبتلا می شوند


یک متخصص کلیه و مجاری ادرار در همدان با بیان اینکه سنگ سازی کلیه با چاقی ارتباط مستقیم دارد، گفت: افراد چاق بیشتر گرفتار سنگ کلیه می شوند.

- ایسنا/همدان یک متخصص کلیه و مجاری ادرار در همدان با بیان اینکه سنگ سازی کلیه با چاقی ارتباط مستقیم دارد، گفت: افراد چاق بیشتر گرفتار سنگ کلیه می شوند.

دکتر حبیب اله موسوی بهار در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تناسب قد و وزن بدن که به آن BMI گفته می شود بسیار مهم بوده و افرادی که به سنگین وزنی و چاقی مبتلا هستند ریسک ابتلا به سنگ کلیه در آنها بیشتر است و توصیه می شود افرادی که به سنگ کلیه مبتلا هستند در صورت چاقی نسبت به کاهش وزن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سنگ کلیه در مردان بیشتر دیده می شود، تصریح کرد: مردان بیشتر به سنگ کلیه مبتلا می شوند که علت آن به هورمون های جنس مذکر باز می گردد.

دکتر موسوی بهار با بیان اینکه ایجاد سنگ کلیه در فصول گرم سال بیشتر از سایر ایام است، گفت: در فصل گرم سال به علت تعریق بیشتر بدن و قرا گیری افراد در معرض گرما، مقدار زیادی آب از طریق تعریق از دست می رود و به این ترتیب کلیه دچار کم آبی شده و کلیه ها سنگ می سازند.

این متخصص با بیان اینکه سنگ سازی در کلیه ها به یک سری عوامل ایجاد کننده بستگی دارد که این عوامل ایجاد کننده تحت عنوان ریسک فاکتور در نظر گرفته می شود، سنگ س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد چاق و مردان بیشتر به سنگ کلیه مبتلا می شوند

افراد چاق و مردان بیشتر به سنگ کلیه مبتلا می شوند