مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 05:402021-09-25پزشكي

دیالیزی ها باید دوز اضافی واکسن کرونا بزنند


مطالعات نشان می دهد واکنش آنتی بادی به واکسیناسیون که برای محافظت در برابر بیماری کووید 19 طراحی شده است، به مرور زمان در بیماران دیالیزی کاهش می یابد.

- جی پلاس، به نقل از مدیکال نیوز، مطالعه محققان مرکز پزشکی تافتس بوستون بر روی بیش از 1500 نفر نشان داد که غلظت آنتی بادی علیه کروناویروس در شش ماه اول پس از واکسیناسیون کامل به سرعت کاهش یافت.

مهر نوشت؛ کارولین هسو ، سرپرست تیم تحقیق در این باره می گوید: دوزهای اضافی واکسن کووید 19 باید برای این جمعیت آسیب پذیر در نظر گرفته شود.

واکسن های کووید 19 در جلوگیری از مرگ و میر و بیماری های جدی در عموم مردم اثربخشی بالایی از خود نشان داده اند.

با این حال، نگرانی ها در مورد تداوم واکنش ایمنی ناشی از واکسن در بین افراد آسیب پذیر، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا را بر آن داشت تا دوز سوم را برای بیماران دارای نقص ایمنی توصیه کند.

محققان در این مطالعه، داده های مربوط به 1898 بیمار دیالیزی را که به طورکامل در برابر کووید 19 واکسینه شده بودند را مورد برسی قرار دادند.

غلظت آنتی بادی های ایمونوگلوبولین G (IgG) علیه دامنه اتصال دهنده-گیرنده پروتیین سنبله ای کروناویروس به صورت ماهانه اندازه گیری شد و در طول زمان با سابقه قبلی ابتلاء به کووید 19 و نوع واکسن دریافتی دنبال شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیالیزی ها باید دوز اضافی واکسن کرونا بزنند

دیالیزی ها باید دوز اضافی واکسن کرونا بزنند