مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 05:302021-09-25سياسي

علی لندی شمع روشنایی بخش این روزهای ایران


در دورانی که نخبگان جامعه از وجود بحران اجتماعی بزرگ و خطر فروپاشی اجتماعی در جامعه ایران سخن می گویند؛ دلاوری ها و شجاعت ها و فداکاریهای امثال علی لندی ما را امیدوار می سازد.

- اکبر مختاری* چندصباحی است در ایران عزیزمان بحث نسل های مختلف و ویژگی های هرنسل مورد بحث و گفت و گوی مردم قرار می گیرد؛ بسیاری می کوشند نسل دهه هشتاد و نود را متفاوت جلوه دهند و همه خوبی ها را به نسل دوران دفاع مقدس و دوران انقلاب فروکاهند و بگویند خوبی ها و فداکاریهای نسل های گذشته تکرار نمی شود و با بیان سخنان کلیشه ای از جمله اینکه نسل جدید به مسائل وطن و ایثار و احترام به بزرگتر کمتر توجه می کند، نسل جدید را مورد سرزنش قرار دهند.

در این میان با وجود قهرمانان همیشه زنده ای چون علی لندی پانزده ساله دهه هشتادی، خیلی از گزاره های کلیشه ای باطل می شود.

اگر روزگاری بچه های دهه پنجاه و شصت از فداکاریهای ریزعلی خواجوی می شنیدند نسل امروز هم می تواند به ریزعلی های زمان خویش ببالد.

علی لندی نوجوان پانزده ساله ایذه ای دو هموطن خویش را از یک آتش سوزی بزرگ نجات داد اگرچه خود دچار سوختگی شدید شد و درگذشت.

در روزگار بحران خیز فعلی ایران ، در دورانی که نخبگان فرهنگی اجتماعی جامعه از وجود بحران اجتماعی بزرگ و خطر فروپاشی اجتماعی در جامعه ایران سخن می گویند؛ د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی لندی شمع روشنایی بخش این روزهای ایران

علی لندی شمع روشنایی بخش این روزهای ایران