مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 05:252021-09-25پزشكي

کوه ریگ مهریز روز به روز آب می رود


کوه ریگ یکی از جاذبه های طبیعی شهرستان مهریز است که سالیان طولانی نه تنها یک تفرجگاه بلکه یک مطب رایگان برای درمان دردهای مفصلی بوده اما طی سالهای اخیر با بی تدبیری مردم و مسئولان، - ایسنا/یزد کوه ریگ یکی از جاذبه های طبیعی شهرستان مهریز است که سالیان طولانی نه تنها یک تفرجگاه بلکه یک مطب رایگان برای درمان دردهای مفصلی بوده اما طی سالهای اخیر با بی تدبیری مردم و مسئولان، از این جاذبه دیگر چیزی باقی نمانده است.

ریگ های این جاذبه گردشگری واقع شده در جوار شهر مهریز در استان یزد به دلیل تابش مستقیم نور خورشید، داغ می شود و بسیاری از مردم معتقدند، گرمای ریگ ها می تواند دردهای عضلانی پا و کمر را از بین ببرد و همین امر نیز سبب شده سالانه علاوه بر مردم محلی، شمار زیادی از گردشگران به این منطقه گردشگری درمانی مراجعه و از آن استفاده کنند.

کوهریگ ها بازمانده ای از زمان های گذشته یعنی تقریباً بین 1700 تا 2500 سال قبل هستند و در نواحی که مسیر جابجای ماسه توسط باد با ناهمواری ها برخورد می کند، ماسه ها ممکن است در جهت باد یا پشت به باد متراکم شوند و مهمترین تفاوتشان با دیگر تلماسه های بادی، فقدان رسوبات دیگر در آنهاست.

البته مدتی است که کوهریگ مهریز روز به روز آب می رود و با برداشت های نادرست از این تپه ماسه، دیگر چیزی از آن باقی نمانده و غف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوه ریگ مهریز روز به روز آب می رود

کوه ریگ مهریز روز به روز آب می رود