مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 01:552021-09-24اقتصادي

پروژه های انتقال آب نتیجه بحران سازی های کاذب است


رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح های انتقال آب از چهارمحال و بختیاری نتیجه بحران سازی های کاذب است.

- مرتضی درخشان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه طرح های شفاف با اجرای آن موافقت نشده است، عنوان کرد: هنوز نیاز آبی استان ما تأمین نشده است.

استان همجوار در اجرای سیستم های نوین آبیاری رتبه آخر کشور است وی گفت: چهارمحال و بختیاری رتبه دوم کشور را در حوزه اجرای سیستم نین آبیاری دارد در حالی که برخی از استان های پایین دست در رتبه های آخر قرار دارند.

وی اظهار داشت: بر اثر احداث تونل سوم کوهرنگ 16 حلقه چشمه و قنات خشکیده است و مسئولان استان همجوار متعهد شده بودند که اگر چنین شد 17 میلیون متر مکعب آب را برگردانند اما این تعهد تاکنون عملی نشده است.

عدم پایبندی به تعهدات در احداث سد کوهرنگ سه عضو کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری افزود: در احداث سد کوهرنگ سه به تعهدات خود عمل نکردند و پول زمین های مردم مظلوم منطقه بیرگان را هنوز پرداخت نکرده اند و حتی اجازه ساخت و ساز نمی دهند.

وی اضافه کرد: در پروژه های انتقال آب نخست باید نیازهای بالفعل و آینده مبدأ دیده شود و اگر آب مازادی وجود داشت طبق قوانین و مجوزات لازم منتقل شود در صورتی که هیچ آبی برای انتقال وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه های انتقال آب نتیجه بحران سازی های کاذب است

پروژه های انتقال آب نتیجه بحران سازی های کاذب است