مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 20:352021-09-24سياسي

ایران قوی، درس مهم دفاع مقدس


«ایران قوی» درس بزرگ دفاع مقدس بود و آشکارا ثابت کرد احساس ضعف، دشمن را به دست اندازی و زیاده خواهی تشویق می کند و «قدرت»، عامل بازدارنده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزای فارس، مهدی فضائلی، کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: دوران هشت ساله دفاع مقدس یکی از بزرگترین سرمایه های نظام اسلامی است که استفاده صحیح و به جا از آن، مثل هر سرمایه دیگری مستلزم شناخت این سرمایه است.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دفاع مقدس را به گنج تشبیه کرده اند و گنج،گنج یاب لازم دارد! یکی از هزاران گوهر گران بهای این گنج، درس های آن است و یکی از این درس ها، فهم چرایی شروع جنگ است.

چرا صدام حاضر شد به ایران حمله کند؟ پاسخ این پرسش را از ادعای فتح سه روزه خوزستان باید استنتاج کنیم و آن احساس ضعف در ایران است.

آری هر چند صدام بلند پرواز بود و غرب و شرق نیز او را تحریک و پشتیبانی کردند لیکن علت اصلی گستاخی او را می توان در همین نکته یعنی تلقی او از بودن ایران در موضع ضعف خلاصه کرد.

به هم ریختگی های سال های اول انقلاب، عدم استقرار ارتش و سپاه، درگیر بودن نظام در غائله کردستان، اختلافات سیاسی داخلی ناشی از عملکرد بنی صدر و .

همگی به صدام پیام ضعف ایران را می داد و صدام بلندپروازِ مستظهر به انواع حمایت های سیاسی، نظامی، امنیتی و مالی را به حمله به یک کشور ضعیف ترغیب و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران قوی، درس مهم دفاع مقدس

ایران قوی، درس مهم دفاع مقدس