مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 08:402021-09-24سياسي

رویکرد تبلیغات اسلامی استان مرکزی مردمی سازی مساجد است


مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گفت: رویکرد ما، مردمی سازی مسجد است تا از ظرفیت مردم استفاده شود و اطمینان داریم بسیاری از مشکلات با پای کار آمدن مردم حل می شود.

- حجت الاسلام عباسی شامگاه پنجشنبه در نشست تخصصی نقش مساجد در مدیریت شهری اراک اظهار کرد: اگر مسجد را بر اساس آموزه های اسلامی و آنچه در آیات و روایات آمده درست تعریف نکنیم، طبیعت خروجی هایی که از یک مسجد مطلوب انتظار داریم محقق نخواهد شد.

مدیریت مسجد از دو جهت قابل بررسی و توجه است؛ اول اینکه مسجد نماد هویت اسلامی است و دوم نقش تأثیرگذار مسجد در جامعه سازی اسلامی است.

وی افزود: در هر دوره ای از جامعه اسلامی 3 ساختار داریم که با همدیگر یک شبکه را می سازند و ارتباط آنها با هم یک جامعه اسلامی را تشکیل می دهد که اندیشمندان از آنها با عنوان پل های سه گانه یاد می کنند که شامل خانواده، مدرسه و مسجد است که سه کانون محوری دین اسلام را شکل می دهند.

مسجد کانون اجتماعی است که فعالیت های اجتماعی مسلمانان و مجموعه مراودات و تعاملات در طول تاریخ در این کانون شکل گرفته است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: فعالیت مسجد در طول تاریخ با فراز و فرودهایی همراه بوده اما در دوره حاضر و با تولد انقلاب اسلامی، جایگاه محوری خود را پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویکرد تبلیغات اسلامی استان مرکزی مردمی سازی مساجد است

رویکرد تبلیغات اسلامی استان مرکزی مردمی سازی مساجد است