مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 08:352021-09-24دانش

کشف حفره ای عظیم در کهکشان راه شیری!


ستاره شناسان حفره ای بزرگ در کهکشان راه شیری یافته اند و باور دارند این حفره در نتیجه ی یک انفجار ابرنواختری میلیون ها سال قبل به وجود آمده است.

- ستاره شناسان حفره ای بزرگ در کهکشان راه شیری یافته اند و باور دارند این حفره در نتیجه ی یک انفجار ابرنواختری میلیون ها سال قبل به وجود آمده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، این حفره حباب مانند 500 میلیون سال نوری پهنا دارد و در منطقه ای میان دو صورت فلکی برساووش(Perseus) و تور(Taurus) در محل تشکیل ستارگان قرار دارد.

به گفته ی محققان، به نظر می رسد محل تشکیل ستارگان که دارای گاز و غبار کیهانی است و ابر مولکولی نامیده می شود از انفجار ابرنواختری مشابهی که حدود 10 میلیون سال قبل رخ داده به وجود آمده باشد.

این یافته های جدید می تواند به درک بهتر نحوه ی تشکیل محل تولد ستارگان از ابرنواخترها کمک کند.

شمول بیالی (Shmuel Bialy)، نویسنده اصلی این مقاله و محقق پسادکتری در موسسه نظریه و محاسبات(ITC) از مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیتسونین(CfA) در بیانیه ای گفت: صدها ستاره در حال تشکیل شدن در سطح این حباب بزرگ هستند.

ما دو نظریه داریم.

یا یک ابرنواختر در مرکز این حباب رخ داده و گازها را به بیرون پرتاب کرده است و یا چندین ابرنواختر طی میلیون ها سال باعث به وجود آمدن این حباب بزرگ که ما آن را حباب برساووش-تور نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف حفره ای عظیم در کهکشان راه شیری!

کشف حفره ای عظیم در کهکشان راه شیری!