مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 12:052021-09-23اقتصادي

2000 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی آذربایجان غربی وارد شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: حوادث غیرمترقبه در سال زراعی 1400-1399، بیش از دو هزار و 240 میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

- ، اکبر کرامتی ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان، افزود: این میزان خسارت وارده به میزان یک هزار و 240 میلیارد تومان ناشی از خشکسالی مخصوصاً غلات و حبوبات و مابقی در سایر زیر بخش های کشاورزی اعم از زراعی، باغبانی، دامی، شیلات و امور زیر بنایی بوده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته، 75 هزار و 771 هکتار از اراضی زراعی و 23 هزار و 894 هکتار از اراضی باغی دچار خسارت شد، اضافه کرد: در سال جاری بیشترین میزان خسارت خشکسالی مربوط به بخش غلات و حبوبات بود که 250 هزار تن میزان تولید کاهش داشت.

کرامتی با تاکید بر انتقال روش ها و یافته های جدید علمی به کشاورزان برای کاهش میزان خسارت وارده به اراضی کشاورزی از طریق برنامه های آموزشی و ترویجی، افزود: همه ساله حوادث غیرمترقبه شامل سیل، تگرگ، خشکسالی، سرمازدگی و سایر موارد خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی وارد می کند که برای کاهش میزان خسارت وارده به کشاورزان بیمه محصولات کشاورزی، مطمئن ترین راه برای جبران خسارات حوادث غیر مترقبه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2000 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی آذربایجان غربی وارد شد

2000 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی آذربایجان غربی وارد شد