مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 10:502021-09-23اقتصادي

کدام کشورها واکسیناسیون دانش آموزان را شروع کرده اند؟


‏‎واکسیناسیون کودکان و نوجوانان امری معمول است که بسیاری آن را قبول دارند؛ همان گونه که از سال ها قبل با تزریق واکسن به کودکان و نوجوانان برای مقابله با سرخک، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک الهه جعفرزاده در خبرآنلاین نوشت: سینوفارم، یکی از دو واکسن تولیدِ شرکت های چینی، توسط سازمان بهداشت جهانی تأیید فوری شده است.

این اولین واکسنی است که توسط یک کشور غیر غربی ساخته شد و چراغ سبز سازمان بهداشت جهانی را دریافت کرد؛ اگرچه قبلاً در میلیون ها نفر در سراسر جهان در کشورهایی مانند چین، امارات متحده عربی و مجارستان تزریق شده است.

تدروس آدهانوم، مدیر سازمان بهداشت جهانی نیز مدتی قبل اعلام کرد واکسن چینی سینوفارم برای استفاده اضطراری به تایید این سازمان رسیده است.

او گفت: سینوفارم ششمین واکس کرونا در سطح جهان محسوب می شود که از لحاظ کیفیت، ایمنی و اثربخشی این تأییدیه را دریافت کرده است.

این واکسن چینی که خیلی قبل تر مجوز استفاده اضطراری را از سازمان بهداشت جهانی نیز دریافت کرده بود، طبق فناوری سنتیِ ساخت واکسن، توسعه پیدا کرده و برای تحریک واکنش ایمنی بدن از ویروس غیرفعال یا مرده (که نمی تواند در سلول های انسانی تکثیر شود)، استفاده می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام کشورها واکسیناسیون دانش آموزان را شروع کرده اند؟

کدام کشورها واکسیناسیون دانش آموزان را شروع کرده اند؟