مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 09:152021-09-23سياسي

هیچ نیکی بالاتر از شهادت وجود ندارد


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس تنها با اعتقاد به خدا و پیامبر(ص) جان خود را فدا کردند،گفت:هیچ نیکی بالاتر از شهادت وجود ندارد.

- قم- استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس تنها با اعتقاد به خدا و پیامبر(ص) جان خود را فدا کردند،گفت:هیچ نیکی بالاتر از شهادت وجود ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در بزرگداشت هفته دفاع مقدس در آستان مقدس بانوی کرامت گفت: اولین نکته در رابطه با شهدا این است که مقام شهید و شهادت مقام حسرت و غبطه است و افرادی که از این قافله جا مانده اند آه حسرت می کشند و چون به این مقام نرسیدند غبطه می خورند.

وی با اشاره به آیه 157 و 158 آل عمران که گوشه ای از مقام شهید و شهادت را بیان کرده است، افزود: نکته اول این آیات این است که شهدا مقام حیات معنوی دارند و زنده هستند و نزد پروردگار خود روزی می خورند و از این مقام شاد و مسرور هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه 111 سوره توبه ادامه داد: مشتری شهدا خداوند است و جان و تعلقات دنیایی آنها را می خرد و در مقابل بهشت را به آنها می دهد و در روایات هم داریم که بالاترین مردن مرگ در راه خدا است و در روایت دیگر آمده است که بالای هر خوبی یک نیکی دیگر وجود دارد، بجز شهادت در راه خدا که بالاتر از آن نیکی وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ نیکی بالاتر از شهادت وجود ندارد

هیچ نیکی بالاتر از شهادت وجود ندارد