مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 06:152021-09-23دانش

استفاده از حق التدریس در دانشگاه های دولتی ممنوع شد


رییس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در راستای همسان سازی و کیفی سازی آموزش، حق التدریس بین دانشگاه های دولتی ممنوع شده و دانشگاه های مبداء و مقصد اجازه استفاده ندارند.

- با اشاره به بحث همسان سازی حقوق اساتید گفت: در خصوص همسان سازی بخشنامه هایی صادر شده است که به موجب آن حضور اساتید در دانشگاه ها از 44 ساعت در هفته به 54 ساعت افزایش یافته همچنین حق التدریس بین دانشگاه های سراسری حذف شده است، یعنی هم دانشگاه مبدا و هم دانشگاه مقصد اجازه استفاده از حق التدریس ندارد بنابراین امسال امیدواریم 950 سهمیه جذب هیات علمی را پر کنیم.

وی درباره دلایل حذف حق التدریس بین دانشگاه های سراسری یادآور شد: یک دلیل آن بحث همسان سازی و دلیل عمده دیگر آن بحث کیفی کردن آموزش است، استفاده از حق التدریس در دانشگاه دولتی به ندرت اتفاق می افتد و بیشتر دانشگاه غیرانتفاعی از حق التدریس استفاده می کنند.

رییس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برخی از دانشگاه ها و مؤسسات غیر انتفاعی حتی استاد ندارند ولی تابلو دانشگاه دارند و یا تعداد کمی استاد دارند.

وقتی دانشگاه مبدا به خاطر پر شدن ساعات تدریس اجازه حق التدریس ندهد آن دانشگاه ها نیز برای پر شدن ساعت تدریس استاد جدید استخدام می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از حق التدریس در دانشگاه های دولتی ممنوع شد

استفاده از حق التدریس در دانشگاه های دولتی ممنوع شد