مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 20:252021-09-22سياسي

تأکید ایران بر نابودی کامل تمامی اشکال تبعیض نژادی از جمله آپارتاید و صهیونیسم


وزیر امور خارجه بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای نابودی کامل تمامی اشکال تبعیض نژادی از جمله آپارتاید و صهیونیسم تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نیویورک حضور دارد امروز چهارشنبه در پنل عالیرتبه بزرگداشت بیستمین سالگرد بیانیه و اقدام عمل دوربان شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی گفت: در بیستمین سالگرد تصویب اعلامیه و برنامه عمل دوربان مایلم از تمامی شخصیتهای سیاسی، دینی، ملی و مقامات رسمی که با جدیت در مسیر اعتلای کرامت انسانی کوشیدند و به شکل گیری اعلامیه و برنامه عمل دوربان کمک کردند، تشکر کنم.

وی افزود: باعث تاسف است که دو دهه پس از تصویب اعلامیه و برنامه عمل دوربان، جهان امروز با گسترش پدیده نژادپرستی مواجه است.

قتل جرج فلوید در مینه سوتای آمریکا و اعتراضهای فراملی به افزایش اسلام هراسی نشان میدهد که جامعه بین المللی لازم است موانع عمده در مسیر مبارزه علیه تبعیض نژادی را شناسایی کرده و با جدیت به رفع آن بپردازد.

وزیر خارجه بیان کرد: متعاقب پیروزی انقلاب اسلامی، دولت نوپای جمهوری اسلامی ایران برخلاف روابط نزدیک رژیم سابق با برخی از دولتهای نژادپرست، تصمیم گرفت در مبارزات منتهی به سرنگونی آپارتاید در کنار مردم آفریقای ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید ایران بر نابودی کامل تمامی اشکال تبعیض نژادی از جمله آپارتاید و صهیونیسم

تأکید ایران بر نابودی کامل تمامی اشکال تبعیض نژادی از جمله آپارتاید و صهیونیسم