مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 14:352021-09-22اقتصادي

لزوم تدوین راهکارهایی برای افزایش عمق بازار سرمایه


یک کارشناس بازار سرمایه یکی از سیاست های اصلی و اهداف متولیان بازار سرمایه را افزایش عمق این بازار است، گفت: یکی از مهمترین راهکارها، افزایش سرعت عرضه های اولیه و ورود شرکت ها به بازار است.

- روزبه شریعتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به بررسی جزییات تغییر دستورالعمل عرضه های اولیه پرداخت و در این زمینه پیشنهادهایی نیز مطرح کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه یکی از سیاست های اصلی و اهداف متولیان بازار سرمایه، افزایش عمق این بازار است، گفت: برای رسیدن به این هدف یکی از مهمترین راهکارها افزایش سرعت عرضه های اولیه و ورود شرکت ها به بازار است که برای تسریع این روند باید راهکارهایی را تدوین کرد تا سرعت پذیرش  شرکت ها و عرضه های اولیه سهام به ویژه در شرکت های کوچک افزایش یابد.

وی در روند عرضه های اولیه، موضوع قیمت گذاری و کشف نرخ را بسیار مهم و کلیدی دانست و ادامه داد: در صورتی که این کشف نرخ درست و کارشناسی صورت گیرد، می تواند باعث ورود نقدینگی جدید و رونق بازار شود.

وی با اشاره به تغییرات اخیر در عرضه های اولیه اظهار داشت: بر اساس آمار، صندوق های سرمایه گذاری بیش از 8 میلیون نفر سرمایه گذار دارند و این در حالی است که حداکثر کدهای مشارکت کننده در یک عرضه اولیه بیش از 3 میلیون کد است، پس تخصیص برخی از ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تدوین راهکارهایی برای افزایش عمق بازار سرمایه

لزوم تدوین راهکارهایی برای افزایش عمق بازار سرمایه