مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 14:352021-09-22بين الملل

آنچه اکنون به عنوان ادبیات دفاع مقدس مطرح است


در ایران موضوع مبارزه با رژیم پهلوی مورد توجه بسیاری از  شاعران قرار گرفت اما آنچه که اکنون به عنوان ادبیات دفاع مقدس یا ادبیات جنگ و پایداری رایج است ما را به یاد شاعرانی می اندازد که در اولین روزهای حمله ارتش صدام به خاک خرمشهر آغاز شد.

- ایسنا/خوزستان فردین کوراوند می گوید: در ایران موضوع مبارزه با رژیم پهلوی مورد توجه بسیاری از  شاعران قرار گرفت اما آنچه که اکنون به عنوان ادبیات دفاع مقدس یا ادبیات جنگ و پایداری رایج است ما را به یاد شاعرانی می اندازد که در اولین روزهای حمله ارتش صدام به خاک خرمشهر آغاز شد.

این شاعر، روزنامه نگار و نویسنده خوزستانی با بیان این که ادبیات پایداری پیام های ضداستعمارگری و سلطه گری دارد در گفت وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: اولین شعری که درباره دفاع مقدس سروده شد متعلق به مجید زمانی اصل، شاعر خوزستانی، است که آن زمان در مجله زن روز منتشر شد.

این اولین شعر چاپ شده در یکی ـ دو ماه بعد از آغاز جنگ تحمیلی بود و بعد از آن قیصر امین پور نیز در رشد و بالندگی ادبیات دفاع مقدس کمک بسیاری کرد.

وی اظهار کرد: ادبیات پایداری و مقاومت شاید با این عنوان در ادبیات کلاسیک جهان خیلی شناخته شده نباشد اما همواره نمونه هایی از این نوع ادبیات در ادبیات فارسی و دیگر زبان ها می بینیم که به عنوان هنر مقاومت و مفهوم مقاو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه اکنون به عنوان ادبیات دفاع مقدس مطرح است

آنچه اکنون به عنوان ادبیات دفاع مقدس مطرح است