مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 14:152021-09-22بين الملل

سفر نماینده ویژه چین در امور افغانستان به کابل


نماینده چین در این سفر بر این نکته تأکید کرده که چین سیاست عدم مداخله در امور داخلی افغانستان را دنبال می کند و همواره به دنبال ایفای نقش سازنده در حل و فصل سیاسی مسئله افغانستان خواهد بود.

- سخنگوی وزارت خارجه چین از سفر نماینده این کشور به افغانستان خبر داد و گفت: این سفر روزهای 21 و 22 سپتامبر (30 و 31 شهریور) و با دعوت طالبان انجام شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، جائو لی جیان روز چهارشنبه در یک نشست خبری در پکن اظهار کرد: یو شیائونگ نماینده ویژه امور افغانستان در وزارت امور خارجه چین، به دعوت طالبان، در روزهای 21 و 22 سپتامبر به کابل سفر کرد و با مقامات ارشد دولت موقت افغانستان در تماس بود.

او گفت: نماینده چین در این سفر بر این نکته تأکید کرده که چین سیاست عدم مداخله در امور داخلی افغانستان را دنبال می کند و همواره به دنبال ایفای نقش سازنده در حل و فصل سیاسی مسئله افغانستان خواهد بود.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، یو در جریان این سفر، همچنین با حامد کرزای رییس جمهوری پیشین افغانستان و عبدالله عبدالله رییس پیشین شورای مصالحه ملی افغانستان نیز دیدار و با آنان در مورد موضوع صلح و ثبات در افغانستان گفتگو کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر نماینده ویژه چین در امور افغانستان به کابل

سفر نماینده ویژه چین در امور افغانستان به کابل