مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 13:352021-09-22بين الملل

جانسون خشم پاریس را بر سر فسخ قرارداد زیردریایی به سخره گرفت


نخست وزیر انگلیس پس از رایزنی با رییس جمهور آمریکا، در اظهاراتی از فرانسه خواست خشم خود بر سر معاهده نظامی اخیر آمریکا و انگلیس با استرالیا را کنار بگذارد و به خود بیاید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بوریس جانسون نخست وزیر ، این اظهارات که چندان آشتی جویانه نبود، بعید است به مذاق پاریس خوش بیاید.

طبق این گزارش، امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه قرار است امروز (چهارشنبه) با همتای آمریکایی گفت وگو کند تا بلکه از تنش دیپلماتیک اخیر بین دو کشور که تا فراخواندن سفیر فرانسه از واشنگتن پیش رفت، کاسته شود.

  بعد از آن که سران کشورهای آمریکا،  انگلیس و استرالیا بامداد روز پنجشنبه توافقنامه برای همکاری در حوزه های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام را امضا و اعلام کردند برنامه زیردریایی های اتمی استرالیا اولین پروژه بزرگ این توافق خواهد بود، کانبرا اعلام کرد که توافق 90 میلیارد دلاری زیردریایی با پاریس را فسخ خواهد کرد.

این اقدام از آن روز باعث تنش در روابط فرانسه با این کشورها به خصوص استرالیا و آمریکا شده و پاریس آن را خنجر از پشت توصیف کرده است.

روزنامه ساندی تلگراف  انگلیس اخیراً فاش کرد جزییات معاهده نظامی جدید استرالیا، انگلیس و ایالات متحده در اجلاس گروه هفت که ماه ژوئن در کورنوال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جانسون خشم پاریس را بر سر فسخ قرارداد زیردریایی به سخره گرفت

جانسون خشم پاریس را بر سر فسخ قرارداد زیردریایی به سخره گرفت