مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 13:252021-09-22سياسي

دانشگاه دافوس می تواند فعالیت های ارتش را برای آیندگان تشریح کند


جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) گفت: دانشگاه دافوس می تواند مجموعه فعالیت های ارتش در دوران دفاع مقدس را به صورت مکتوب جمع آوری و در اختیار آیندگان و دانشجویان قرار دهد.

- ، سرلشکر حسین حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) در آیین اختتامیه سومین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع و اسناد و مدارک دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که امروز(چهار شنبه) در سالن همایش های این دانشگاه برگزار شد.

ضمن بررسی اوضاع کشور در ابتدای جنگ تحمیلی، گفت: برای آنکه بدانیم ارتش در آغاز جنگ در چه وضعیتی به سر می برد، نیاز داریم که وقایع 20 ماه پیش از آن را تحلیل و بازگویی کنیم.

وی با بیان این که اگر ضد انقلاب موفق می شد بخش هایی از کشورمان را تجزیه کند، جنگ تحمیلی هم آغاز نمی شد، افزود: زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد دو سوم نیروهای ارتش در مناطق غربی و جنوبی کشور درگیر بودند، با این حال در چنین شرایطی ضد انقلاب هم تلاش داشت تا ارتش تضعیف شود؛ به عنوان مثال کودتای نقاب برای این شکل گرفت که اگر هم موفق نشود، باعث تضعیف ارتش شود.

جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) ادامه داد: وقتی که فرودگاه مهرآباد تهران بمباران شد، شهید نامجو خواستار آن شد تا دانشجویان دانشگاه افسری ارتش وارد جنگ شوند که عصر همان روز این اجازه داده شد؛ بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه دافوس می تواند فعالیت های ارتش را برای آیندگان تشریح کند

دانشگاه دافوس می تواند فعالیت های ارتش را برای آیندگان تشریح کند