مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 11:052021-09-22اجتماعي

مسیر خطوط جدید مترو تهران چگونه طراحی شده است؟


مسیر خطوط جدید طوری طراحی شده تا شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی از حالت خطی کنونی به شکل یک حلقه متصل و یکپارچه درآمده و بهره وری خطوط و ایستگاه های موجود فعلی نیز مضاعف می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه شهری خبرگزاری فارس، شرکت مترو تهران اعلام کرد: مسأله احداث خطوط جدید در شبکه حمل و نقل ریلی زیرزمینی پایتخت، یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است.

نگاهی به پراکندگی ایستگاه های افتتاح شده تا به امروز و همچنین ایستگاههایی که قرار است در خطوط 6 و 7 تکمیل شوند، نشان می دهد نحوه جانمایی آنها بر اساس طرح های جامع حمل و نقل ریلی تهران در دهه هایی بوده که گستره جغرافیایی و جمعیتی پایتخت به شکل کنونی نبوده است.

در واقع وضعیت کالبدی تهران در حال حاضر با توجه به تغییرات احتمالی در افق 20 سال آینده، ایجاب می کند آخرین روایت از طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت (مصوب بهمن 1398)حتماً به مرحله اجرا درآید؛ آن هم در کوتاهترین زمان ممکن.

اما پرسش روز این است که با توجه به وضعیت اقتصادی امروز و مشکلات عدیده شهرداری تهران، احداث 4 خط جدید و خطوط اکسپرس چگونه میسر است؟ آن هم وقتی صحبت از نیاز به دهها میلیارد تومان منابع مالی (به ارزش حال حاضر پول ملی) است.

نکته مهم و قابل توجه همین جا است که قرار نیست و اصولاً شدنی نیست) تأمین منابع مالی لازم برای ساخت خطوط جدید از محل د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیر خطوط جدید مترو تهران چگونه طراحی شده است؟

مسیر خطوط جدید مترو تهران چگونه طراحی شده است؟