مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 11:002021-09-22بين الملل

اتحادیه اروپا: خودمختاری راهبردی در دستور کار رهبران ما قرار دارد


معاون رییس کمیسیون اروپا اظهار کرد، رهبران اتحادیه اروپا قصد دارند در پی مناقشات اخیر از جمله بر سر خروج پر آشوب نظامیان خارجی از افغانستان و اختلاف با آمریکا بر سر لغو یک معامله خرید زیردریایی، - معاون رییس کمیسیون اروپا اظهار کرد، رهبران اتحادیه اروپا قصد دارند در پی مناقشات اخیر از جمله بر سر خروج پر آشوب نظامیان خارجی از افغانستان و اختلاف با آمریکا بر سر لغو یک معامله خرید زیردریایی، در خصوص راه های تقویت دفاعی این بلوک بحث داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماروس سفکوویچ، معاون رییس کمیسیون اروپا بعد از نشستی با وزرای امور اروپای این اتحادیه در شهر بروکسل به خبرنگاران گفت: من فکر میکنم که بعد از مساله کابل و مساله توافق امنیتی آمریکا، استرالیا و انگلیس، نتیجه گیری طبیعی این است که ما نیاز به تمرکز بیشتر بر خودمختاری راهبردی داریم.

او اضافه کرد: این مسائل بحثهای اساسی می طلبند و به وضوح ایجاب میکنند که بحث در سطح رهبران سیاسی ارشد و سران کشورها و دولتها در این خصوص انجام شود.

او با این اشاره نکرد که قرار است این مساله در کدام اجلاس اتحادیه اروپا مورد بحث قرار بگیرد.

رهبران اتحادیه اروپا قرار است در تاریخ 5-6 اکتبر درخصوص مذاکره بر سر مسائلی شامل روابط با چین، تصرف شهر کابل توسط طالبان و بالکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه اروپا: خودمختاری راهبردی در دستور کار رهبران ما قرار دارد

اتحادیه اروپا: خودمختاری راهبردی در دستور کار رهبران ما قرار دارد