مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 01:152021-09-21اقتصادي

استراتژی مشخصی برای تجارت با عراق نداریم/ حضور هوشمند رقبا در بازار عراق


فقدان استراتژی و ناهماهنگی بین دستگاه ها در ایران و عراق برای رسیدن به یک برنامه مشترک از جمله موانع مهم پیش روی توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور است.

- فرزاد پیلتن، مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت تجارت با کشور عراق و موانع پیش روی توسعه آن اظهار داشت: در 5 ماه نخست امسال حدود 3.

1 میلیارد دلار کالا به عراق صادر کردیم که معادل 12 میلیون تن می شود؛ این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر ارزشی 31 درصد و از نظر وزنی 52 درصد افزایش را نشان می دهد.

عراق اولین و مهمترین کشور هدف صادراتی ما در بین کشورهای همسایه است و در بین تمام بازارهای صادراتی ما در رتبه دوم قرار دارد.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در 5 ماه نخست امسال 176 میلیون دلار واردات از کشور عراق داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال 99 حدود 434 درصد افزایش را نشان می د هد که با این روند عراق در ردیف 13 کشور تأمین کننده کالای ایران قرار داشته است.

تأمین نهاده های دامی مورد نیاز کشور با دارایی های بلوکه شده در عراق وی در مورد صادرات برق به عراق گفت: اطلاعات و آمار دقیق صادرات برق به عراق در اختیار وزارت نیرو قرار دارد، اما بر اساس توافقات بین دو کشور، به جز مواقعی که ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استراتژی مشخصی برای تجارت با عراق نداریم/ حضور هوشمند رقبا در بازار عراق

استراتژی مشخصی برای تجارت با عراق نداریم/ حضور هوشمند رقبا در بازار عراق