مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 23:152021-09-21پزشكي

کاهش خطای تشخیص سلول های سرطانی با ابزار محققان کشور/ثبت اختراع گرنت شده در آمریکا


محققان یکی از شرکت های دانش بنیان دستگاه برای تشخیص بلادرنگ سلول های سرطانی و پیش سرطانی در بیماران کاندیدای جراحی سرطان پستان در حین جراحی و بعد از برداشتن تومور عرضه کردند که به گفته آنها این دستگاه بر روی 2 هزار بیمار مورد ارزیابی قرار گرفت و نتایج .

- محققان یکی از شرکت های دانش بنیان دستگاه برای تشخیص بلادرنگ سلول های سرطانی و پیش سرطانی در بیماران کاندیدای جراحی سرطان پستان در حین جراحی و بعد از برداشتن تومور عرضه کردند که به گفته آنها این دستگاه بر روی 2 هزار بیمار مورد ارزیابی قرار گرفت و نتایج نشان داد که این دستگاه به عنوان ابزار تشخیصی مکمل، باعث کاهش خطای 33 درصدی تشخیص مارجین های درگیر در داخل بدن بیماران شده است.

دکتر محمد عبدالاحد، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجری طرح در گفت وگو با ایسنا، سرطان پستان را جزو شایع ترین سرطان ها دانست و گفت: حفظ پستان در جراحی به عنوان روش برتر جراحی در تمام مراحل بالینی به اثبات رسیده است، ولی مساله مهم در این جراحی بررسی دقیق و سریع وضعیت مارجین های تومور خارج شده و در حفره درونی پس از برداشتن تومور در بدن بیمار در حین جراحی است.

وی با بیان اینکه در حین عمل جراحی برداشتن تومور سرطانی پستان جهت اطمینان از سرطانی نبودن مارجین های جراحی، پروسه پاتولوژی فروزن (تشخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش خطای تشخیص سلول های سرطانی با ابزار محققان کشور/ثبت اختراع گرنت شده در آمریکا

کاهش خطای تشخیص سلول های سرطانی با ابزار محققان کشور/ثبت اختراع گرنت شده در آمریکا