مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 21:502021-09-21بين الملل

رییس جمهور کره جنوبی خواستار اعلام رسمی پایان جنگ دو کره شد


رییس جمهور کره جنوبی در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر پیشنهاد خود مبنی بر اعلان پایان رسمی جنگ دو کره را پیشنهاد داد.

- به نقل از یونهاپ، مون جائه این رییس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر پیشنهاد داد که دو کره به همراه ایالات متحده و احتمالاً با پیوستن چین، پایان رسمی جنگ دو کره (53-1950) را اعلام کنند.

مون خطاب به سران و نمایندگان کشورهای شرکت کننده در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: من پیشنهاد می کنم که سه طرف شامل دو کره و ایالات متحده، یا چهار طرف شامل دو کره و ایالات متحده و چین گردهم آیند و اعلان کنند که جنگ در شبه جزیره کره پایان یافته است .

وی در ادامه افزود در صورتی که طرف های درگیر در جنگ دو کره در کنار یکدیگر بایستند و پایان این جنگ را اعلام کنند من باور دارم که ما می توانیم در روند خلع سلاح هسته ای و پیشگام بودن در عرصه صلح کامل به پیشرفت برگشت ناپذیری نائل شویم .

به گفته مون، اعلان پایان جنگ دو کره، نقطه محوری و مهم برای حرکت در مسیر خلق یک نظم جدید مبتنی بر آشتی و همکاری در شبه جزیره کره خواهد بود.

گفتنی است که پیشنهاد مون برای اعلان رسمی پایان جنگ دو کره، پیشنهاد جدیدی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور کره جنوبی خواستار اعلام رسمی پایان جنگ دو کره شد

رییس جمهور کره جنوبی خواستار اعلام رسمی پایان جنگ دو کره شد