مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 20:202021-09-21اقتصادي

اوپک پلاس از برنامه افزایش تولید نفت عقب ماند


اوپک و متحدانش برای تولید نفت به میزان کافی در اوت به منظور تامین تقاضای جهانی همچنان با مشکلاتی روبرو بودند که احتمالا به فشار صعودی بر قیمتها می افزاید.

- اوپک و متحدانش برای تولید نفت به میزان کافی در اوت به منظور تامین تقاضای جهانی همچنان با مشکلاتی روبرو بودند که احتمالا به فشار صعودی بر قیمتها می افزاید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چندین عضو اوپک پلاس شامل نیجریه، آنگولا و قزاقستان در ماههای اخیر برای افزایش تولید به سختی تقلا می کردند که ناشی از سالها سرمایه گذاری اندک یا فعالیتهای تعمیراتی بزرگ بود که به دلیل شیوع همه گیری ویروس کرونا انجام آنها به تاخیر افتاده بودند.

تقلب و تولید بالاتر از سقف تعیین شده همواره یکی از مشکلات اصلی اوپک بوده است اما این وضعیت در سالهای اخیر که سرمایه گذاریها در راستای گذار انرژی به سوی منابع انرژی تجدیدپذیر گرایش پیدا کرده اند، تغییر کرده است.

با وجود رشد تجدیدپذیرها، جهان همچنان میزان زیادی نفت مصرف می کند که عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان بزرگ منطقه خلیج فارس را برای تولید بالاتر در سالهای آینده تحت فشار بیشتری قرار می دهد.

دو منبع آگاه اوپک پلاس روز سه شنبه به رویترز گفتند نرخ پایبندی اوپک پلاس به توافق محدودیت عرضه در اوت به 116 درصد افزایش پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوپک پلاس از برنامه افزایش تولید نفت عقب ماند

اوپک پلاس از برنامه افزایش تولید نفت عقب ماند