مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 18:402021-09-21بين الملل

جایگاه مجهول فرانسه ی ناتوان در بلوک بندی های جدید قدرت!


«راهبرد جدید آمریکا قائل به پذیرش یک اروپای واحد قدرتمند نیست، لذا فرانسه ای که برخلاف میل کاخ سفید همچنان رویای اروپای واحد به رهبری خود را در سر می پروراند، - جایگاه مجهول فرانسه ی ناتوان در بلوک بندی های جدید قدرت! راهبرد جدید آمریکا قائل به پذیرش یک اروپای واحد قدرتمند نیست، لذا فرانسه ای که برخلاف میل کاخ سفید همچنان رویای اروپای واحد به رهبری خود را در سر می پروراند، در بلوک بندی جدید قدرت در نظام بین الملل، جایگاه موثری در کنار لندن و واشنگتن نخواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نورنیوز در مطلبی تحت عنوان جایگاه مجهول فرانسه ی ناتوان در بلوک بندی های جدید قدرت! ، نوشت: سران کشورهای آمریکا، انگلیس و استرالیا پنجشنبه گذشته با امضای توافق نامه همکاری در حوزه های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام موسوم به اوکوس ، عملا فرانسه را از معادله قدرت در این منطقه حذف کردند.

این توافق سه جانبه صرف نظر از اثرات سیاسی و راهبردی در عرصه قدرت سازی جدید در نظام بین الملل که آشکارا مهار چین را هدف گرفته، ضربه اقتصادی سنگینی به پیکر نحیف اقتصاد فرانسه وارد کرد تا جایی که لودریان وزیر خارجه این کشور از آن با عبارت خنجر از پشت یاد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه مجهول فرانسه ی ناتوان در بلوک بندی های جدید قدرت!

جایگاه مجهول فرانسه ی ناتوان در بلوک بندی های جدید قدرت!