مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 14:402021-09-21سياسي

بهره برداری از سامانه برخط آموزش الفبای فارسی دهخدا


سامانه آموزش الکترونیکی الفبای فارسی در مؤسسه لغت نامه دهخدا و مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران طراحی و ایجاد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمود بی جن خان، رییس مؤسسه دهخدا در مراسم بهره برداری از این سامانه که به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید در روز سه شنبه، 30 شهریور برگزار شد، گفت: مؤسسه دهخدا به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز دانشگاهی آموزش زبان فارسی که تا کنون بیش از 23 هزار فارسی آموز از یکصد کشور دنیا را آموزش داده است، و با توجه به نیازی که در این حوزه دیده شده این سامانه را طراحی کرده است.

در واقع این سامانه بخشی از پروژه بزرگ سامانه فارسی آموز دهخدا است که محتواسازی بخش های آن کامل شده و به تدریج بخش های مختلف در این سامانه پیاده می شوند.

هادی ویسی، معاون علمی مؤسسه دهخدا و مدیر این پروژه هم اظهار کرد: این سامانه به صورت نرم افزاری برخط و تحت وب، الفبای زبان فارسی را به غیرفارسی زبانان آموزش می دهد؛ بنابراین این نرم افزار یک آموزگار پایه است و به واسطه ترکیب تکنولوژی های نوین یادگیری الکترونیکی و نقش آفرینی معلم، اثربخشی یادگیری بالایی دارد و برای اولین بار است که در این سطح ارائه می شود.

او در ادامه گفت: در تهیه این سامانه، از تجربه های مدرسان و استادان مؤسسه دهخدا استفاده شده است و تیم کارشناسی و تولید محتوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از سامانه برخط آموزش الفبای فارسی دهخدا

بهره برداری از سامانه برخط آموزش الفبای فارسی دهخدا