مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 05:452021-09-21پزشكي

مهم ترین مسئله برای پیشگیری از بیماری های دستگاه گوارش چیست؟


مهم ترین مسئله برای پیشگیری از بیماری های دستگاه گوارش، سبک زندگی است که مربوط به شیوه غذا خوردن، تحرک و خواب است که به شدت بر وضعیت دستگاه گوارش اثر می گذارد.

- ایسنا/کرمان یک متخصص طب سنتی گفت: مهم ترین مسئله برای پیشگیری از بیماری های دستگاه گوارش، سبک زندگی است که مربوط به شیوه غذا خوردن، تحرک و خواب است که به شدت بر وضعیت دستگاه گوارش اثر می گذارد.

دکتر مریم عظیمی در گفت و گو با ایسنا درباره مشکلات شایع گوارشی اظهار کرد: شایع ترین شکایات مراجعین کلینیک های داخلی مربوط به سوءهاضمه، نفخ، دل درد، حالت تهوع، یبوست، کبد چرب و .

است که عوامل ژنتیکی، محیطی، بیماری های زمینه ای، داروهای مصرفی و .

موجب بروز این بیماری های گوارشی می شود.

وی افزود: مهم ترین مسئله برای پیشگیری از بیماری های دستگاه گوارش، سبک زندگی است که مربوط به شیوه غذا خوردن، تحرک و خواب است که به شدت بر وضعیت دستگاه گوارش اثر می گذارد.

عظیمی با اشاره به اینکه نفخ، یبوست و کبد چرب به پرخوری و در هم خوری مربوط می شود، تصریح کرد: بهتر است در هر وعده غذایی یک نوع غذا میل شود و ما حتی در برخی افراد مصرف ماست و سالاد را نهی می کنیم.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه وعده های غذایی نامنظم که وضعیت عادی را به هم می زند و در واقع ریزه خواری است، موجب نفخ و مشکلات متعدد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین مسئله برای پیشگیری از بیماری های دستگاه گوارش چیست؟

مهم ترین مسئله برای پیشگیری از بیماری های دستگاه گوارش چیست؟