مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 19:102021-09-20سياسي

بحث درباره آغاز یک فن در ایران


روایت فرهاد قربان زاده از وجود فن ویرایش در ایران که حاکی از تاریخی هزاروچندصدساله است، می گوید علی رغم این که در سال های اخیر پایه گذاری و آغاز ویرایش در ایران به انتشارات فرانکلین منسوب شده است، - واحد گرافیک انتشارات فرانکلین - عکس از آرشیو مرتضی آکوچکیان روایت فرهاد قربان زاده از وجود فن ویرایش در ایران که حاکی از تاریخی هزاروچندصدساله است، می گوید علی رغم این که در سال های اخیر پایه گذاری و آغاز ویرایش در ایران به انتشارات فرانکلین منسوب شده است، این نشر یکی از ناشران پیشرو در زمینه ویرایش مقابله ای بوده است و نه آغازگر ویرایش در ایران.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سال های اخیر بارها در مجال ها و مجامع گوناگون شاهد انتساب پایه گذاری فن ویرایش در ایران به انتشارات فرانکلین بوده ایم.

احمد سمیعی گیلانی، مترجم و ویراستار پیشکسوت که به عنوان پدر ویرایش ایران از او یاد می شود از ویراستاران فرانکلین بوده است.

همچنین انجمن صنفی ویرایش که در سال های اخیر سیروس پرهام، از ویراستاران فرانکلین را به عضویت خود درآورده است، این موسسه را آغازگر فن ویرایش در ایران معرفی می کند.

همین چند روز پیش هم بهرام پروین گنابادی، معاون فرهنگی انتشارات علمی و فرهنگی در برنامه اصلاح و بازسازی هویت بصری و قلم اختصاصی فرانکلین با بیان این که فرانکلین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحث درباره آغاز یک فن در ایران

بحث درباره آغاز یک فن در ایران