مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 12:502021-09-20سياسي

ساختار نهادهای عمومی باید اصلاح شود


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ساختار نهادهای عمومی، اصلاح و تصمیمات آن ها از دولت جدا شود، گفت: آن ها باید به منافع خود فکر کنند نه منافع دولت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر به نقل از صدا و سیما، محمد رضا پور ابراهیمی در ارتباط تلفنی با برنامه تلویزیونی یکشنبه (28 شهریور)، کاهش سهم دولت در اقتصاد، ارتقای کارآیی بنگاه های اقتصادی، گسترش مالکیت در سطح عموم و رقابت پذیری را از اهداف اجرای سیاست های اصل 44 برشمرد و افزود: دولت با اجرای سیاست های اصل 44، بدهی های خود را تسویه می کند و این موضوع از ماهیت اصلی خود خارج شده است.

بنگاه های دولتی باید به اهل عمل واگذار شود تا عملیاتی شود.

پور ابراهیمی با اشاره به اشکالات ساختاری نهادهای عمومی غیر دولتی گفت: در دنیا سازمان هایی مانند تأمین اجتماعی توسط دولت اداره نمی شوند.

در ایران سازمان تأمین اجتماعی حتی یک ریال از بودجه عمومی کشور استفاده نمی کند، اما رییس آن توسط دولت انتخاب می شود در حالی که این سازمان به کارگران و کارفرمایان تعلق دارد و در همه جای دنیا، دولت ها بر روی این سازمان ها فقط نظارت می کنند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ساختار کنونی رد دیون ادامه یابد، انحراف است، اما اگر ساختار اساسی آن اجرا شود، درست است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختار نهادهای عمومی باید اصلاح شود

ساختار نهادهای عمومی باید اصلاح شود