مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 12:052021-09-20بين الملل

تأکید السیسی بر حمایت از راه حل سیاسی بحران یمن


رییس جمهور مصر بر موضع ثابت این کشور در حمایت از تلاش های مربوط به دستیابی به راه حل سیاسی جامع و فراگیر برای بحران یمن تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمدعلی المقدشی وزیر دفاع دولت مستعفی ، السیسی در این دیدار بر موضع ثابت قاهره در حمایت از تمامی تلاش های مربوط به دستیابی به راه حل سیاسی فراگیر بحران یمن به منظور تحقق ثبات یمن، وحدت و استقلال آن و نیز پایان دادن به دخالت های خارجی در امور داخلی یمن تأکید کرد.

وی این مواضع را از اصول ثابت سیاست مصر خواند و افزود که مصر هرگز از هیچ تلاشی برای کمک به یمن جهت رسیدن به چنین اهدافی دریغ نخواهد کرد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس دولت مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید السیسی بر حمایت از راه حل سیاسی بحران یمن

تأکید السیسی بر حمایت از راه حل سیاسی بحران یمن