مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 07:502021-09-20سياسي

وزیر خارجه جدید انگلیس با امیرعبداللهیان در نیویورک دیدار می کند


طبق اعلام دولت انگلیس، «لیز تراس» امروز دوشنبه با «حسین امیرعبداللهیان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و در خصوص برخی موضوعات از جمله برجام گفت وگو خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، طبق اعلام دولت انگلیس،   لیز تراس وزیر خارجه جدید این کشور امروز (دوشنبه 20 سپتامبر) با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار خواهد کرد.

  طبق اعلامیه دولت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و جایگزینی او به جای دونالد ترامپ، او و اعضای ارشد دولتش بارها از آمادگی برای بازگشت به برجام خبر دادند و به همین دلیل، در وین شش دور مذاکرات غیر مستقیم و با میانجیگری طرف های برجامی با ایران و آمریکا در خصوص بازگشت به برجام انجام شد.

به رغم اعلام حصول پیشرفت در مذاکرات وین برای بازگشت دوباره آمریکا به برجام و کاهش اقدامات جبرانی ایران، برخی موضوعات از قبیل اصرار نمایندگان دولت بایدن بر مواضع ضد ایرانی دولت ترامپ باعث شده که مذاکرات به جایی نرسد.

یکی از زمینه های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم هایی است که دولت دونالد ترامپ بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه جدید انگلیس با امیرعبداللهیان در نیویورک دیدار می کند

وزیر خارجه جدید انگلیس با امیرعبداللهیان در نیویورک دیدار می کند