مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 07:002021-09-20بين الملل

فرانسه لغو دیدار ماکرون و همتای سوییسی بابت خرید اف-35 را رد کرد


سخنگوی کاخ الیزه لغو دیدار رییس جمهور فرانسه و همتای سوییسی به خاطر تصمیم برن برای لغو خرید جنگنده از این کشور و جایگزین کردن آن با خرید جنگنده آمریکایی را تکذیب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت ، روز یکشنبه برخی رسانه های سوییسی گفته بودند، دیدار ماکرون و گای پارملین همتای سوییسی وی به خاطر تصمیم بِرن به لغو خرید جنگنده رافال و سفارش جنگنده اف-35 آمریکایی، لغو شده است.

با این حال سخنگوی کاخ الیزه این خبر را تکذیب کرده و به خبرگزاری فرانسه گفت، این دیدار هرگز لغو نشده است، به خصوص به خاطر دلایل ذکر شده اما تاریخ این دیدار هنوز تعیین نشده است .

این مقام فرانسوی متذکر شد، سوییسی ها تمایل داشتند که این دیدار در ماه نوامبر انجام شود اما این زمان بندی برای پاریس پیچیدگی هایی داشت.

دفتر پارملین نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که زمان بندی این دیدار هنوز تکمیل نشده و این تأخیر نباید به منزله لغو شدن یک دیدار تأیید شده باشد.

از سوی دیگر دو روزنامه چاپ سوییس به نقل از منابع دیپلماتیکی که نمی خواستند نامشان فاش شود، نوشتند که تداوم مذاکرات وزارت دفاع این کشور با شرکت هوایی فرانسوی داسو در حالی که برن قصد دارد گزینه خرید از آمریکا را دنبال کند، موجب عصبانیت پاریس شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه لغو دیدار ماکرون و همتای سوییسی بابت خرید اف-35 را رد کرد

فرانسه لغو دیدار ماکرون و همتای سوییسی بابت خرید اف-35 را رد کرد