مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 22:302021-09-19بين الملل

لغو دیدار وزرای دفاع فرانسه و انگلیس بر سر بلوای AUKUS


دیدار برنامه ریزی شده وزرای دفاع انگلیس و فرانسه در پی تشدید اختلافات لندن- پاریس بر سر امضای توافقنامه سه جانبه امنیتی میان کشورهای انگلیسی زبان آمریکا، - انگلیس و استرالیا (AUKUS) لغو شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، روزنامه گاردین چاپ لندن روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که دیدار هفته آینده بن والاس وزیر دفاع انگلیس با فلورنس پارلی همتای فرانسوی اش در لندن به دلیل تشدید اختلاف ها میان دو کشور بر سر امضای توافقنامه امنیتی سه جانبه و غافلگیرانه انگلیس با آمریکا و استرالیا لغو شده است.

پیتر ریکتس رییس شورای دفاعی فرانسه- انگلیس و مشاور پیشین امنیت ملی انگلیس اعلام کرد که این دیدار به زمان دیگری موکول شده است .

لازم به ذکر است که در پی لغو این دیدار، سفر وزیر دفاع ان با این حال، منابع انگلیسی نسبت به برقراری این دیدار ابراز خوش بینی کردند.

در همین ارتباط، یک مقام انگلیسی ناشناس با اشاره به عملیات های ضدتروریستی مشترک دو کشور در عراق و مالی به مثابه نمونه های از ارتباطات دو کشور مدعی شد که لندن و پاریس به عنوان متحدانی قابل اعتماد دارای شراکت دفاعی قدرتمند و نزدیکی هستند .

یکی از دلایل خشم فرانسه از امضای این توافقنامه آن بود که تعهدسپاری واشنگتن و لندن به تولید زیردریایی با سوخت هسته ای برای استرالیا سبب شد که مقامات کانبرا قرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لغو دیدار وزرای دفاع فرانسه و انگلیس بر سر بلوای AUKUS

لغو دیدار وزرای دفاع فرانسه و انگلیس بر سر بلوای AUKUS