مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 10:152021-09-19سياسي

اصول گرایی رادیکال ایرانی و طالبان؛ ستایش یا سرزنش؟


مواضع متناقض برخی رسانه های اصول گرای رادیکال درباره طالبان و به قدرت رسیدن افغانستان، این پرسش را به میان آورده که چرا یک روز در «ستایش» سخن می گویند و روز دیگر در «سرزنش»؟ این پرسش یک پاسخ ساده دارد و یک جواب پیچیده.

- مواضع متناقض برخی رسانه های اصول گرای رادیکال درباره طالبان و به قدرت رسیدن افغانستان، این پرسش را به میان آورده که چرا یک روز در ستایش سخن می گویند و روز دیگر در سرزنش ؟ این پرسش یک پاسخ ساده دارد و یک جواب پیچیده.

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- مواضع متناقض برخی رسانه های اصول گرای رادیکال درباره طالبان و به قدرت رسیدن دوباره آنان در افغانستان، این پرسش را به میان آورده که چرا یک روز در ستایش سخن می گویند و روز دیگر در سرزنش ؟ این پرسش یک پاسخ ساده دارد و یک جواب پیچیده.

پاسخ ساده این است: اگر ستایش می کنند به خاطر آن است که طی 20 سال با آمریکا مقابله کرده اند و همین که آمریکا افغانستان را ترک کرده اهمیت دارد.

با نگاه آمریکاستیز هر که با آمریکا درافتد با ماست ولو به لحاظ ایدیولوژیک مشکل داشته باشیم.

این گزاره البته در دو جا نقض شد: یکی همین طالبان 20 سال پیش که با القاعده متحد شد و با آمریکا درافتاد اما ایران در نشست بُن در کنار آمریکا قرار گرفت و با روی کار آمدن و در واقع روی کار آوردن حامد کرزای موافقت کرد چرا که دغد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصول گرایی رادیکال ایرانی و طالبان؛ ستایش یا سرزنش؟

اصول گرایی رادیکال ایرانی و طالبان؛ ستایش یا سرزنش؟