مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 09:402021-09-19اقتصادي

سرمایه گذاری خارجی در ایران طی چند سال اخیر؛ تقریبا صفر!


عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید که سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد ایران در طول این سال ها تقریبا صفر بوده و باید برای عبور از این شرایط فکری اساسی کرد.

- سرمایه گذاری خارجی در ایران طی چند سال اخیر؛ تقریبا صفر! عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید که سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد ایران در طول این سال ها تقریبا صفر بوده و باید برای عبور از این شرایط فکری اساسی کرد.

مهرداد عباد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر ایران قصد دارد در مسیر توسعه اقتصادی گام هایی بلند بردارد، رشد سرمایه گذاری یکی از اصلی ترین شاخص های آن است.

در کنار سرمایه گذاری داخلی، متاسفانه در سال های گذشته در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی نیز نتوانسته ایم موفق عمل کنیم و باید در این حوزه تغییراتی اساسی اجرایی شود.

به گفته وی، در شرایطی که کشوری مانند امارات متحده عربی سرمایه گذاران خارجی را از مالیات معاف کرده و با چنین روش هایی سعی در تشویق خارجی ها دارد، متاسفانه در ایران مقدمات جذب آنها فراهم نشده و باید چه در حوزه مشوق ها و چه در زمینه امنیت سرمایه کارهای کلان انجام شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در داخل نیز حمایت از سرمایه گذاران به درستی پیگیری نشده است، تشریح کرد: با وجود آنکه ما در سال های اخیر همواره شعار حمایت از ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری خارجی در ایران طی چند سال اخیر؛ تقریبا صفر!

سرمایه گذاری خارجی در ایران طی چند سال اخیر؛ تقریبا صفر!