مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 06:152021-09-19اقتصادي

صادرات 607 تن خوراک دام و مکمل آبزیان از کردستان به خارج کشور


از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 607 تن خوراک دام و مکمل آبزیان و انواع فرآورده های خام دامی از استان به خارج از کشور صادر شده است.

- ، مجتبی ورمقانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کردستان یکی از قطب های اصلی تولید گوشت و فرآورده های دامی در کشور بوده و هم اکنون جمعیت دامی استان حدود دو میلیون و 210 هزار رأس دام سبک و 200 هزار رأس دام سنگین است.

وی افزود: در حال حاضر 768 واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون، شترمرغ و سایر طیور با ظرفیت سالانه 17 میلیون و 504 هزار و 549 قطعه فعال است.

مدیر کل دامپزشکی کردستان خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت های دوران کرونایی و تحریم های ظالمانه، با تسهیل در امر صادرات و رعایت تمامی پروتکل های بین المللی در 6 ماه نخست امسال مجوز بهداشتی قرنطینه ای را برای چند قلم فرآورده خام دامی در استان صادر شد.

ورمقانی افزود: در سال جاری با هدف ارزآوری و افزایش صادرات محصولات غیر نفتی شاهد افزایش حجم صادرات فرآورده های خام دامی از استان کردستان به خارج از کشور بودیم.

وی اعلام کرد: صادر کنندگان کردستانی با استفاده از این مجوزها توانستند در مدت یاد شده 277 هزار و 268 کیلوگرم ماهی قزل آلای منجمد و تازه را از استان صادر کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 607 تن خوراک دام و مکمل آبزیان از کردستان به خارج کشور

صادرات 607 تن خوراک دام و مکمل آبزیان از کردستان به خارج کشور