مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 03:552021-09-19پزشكي

افزایش مسمومیت الکلی کودکان و نوجوانان در دوران کرونا


نتایج نشان داد که بستری بیمارستانی به علت مسمومیت با الکل ها در دوران پس از کووید-19 به شکل معناداری افزایش پیدا کرده است - پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با انجام یک مطالعه میزان مسمویت های ناشی از مصرف الکل را در کودکان و نوجوانان بررسی کردند.

در این مطالعه عنوان شد که این مسمومیت با الکل و مشروبات الکلی توسط کودکان و نوجوانان در همه گیری کرونا افزایش داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در طول همه گیری کووید-19، مراجع رسمی بهداشتی و دستورالعمل های بهداشتی توصیه به ضدعفونی دست ها و سطوح برای جلوگیری از شیوع ویروس کردند.

به همین دلیل تقاضای زیادی برای مواد ضدعفونی کننده برای مردم ایجاد شد و در برخی موارد، مواد ضد عفونی کننده غیر استاندارد و یا تقلبی وارد بازار شد.

در ایران نیز بسیاری از افراد برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری از الکل برای ضدعفونی استفاده کردند.

در اولین موج شیوع کووید-19 بسیاری از افراد به دلیل استفاده از مواد ضدعفونی کننده غیر استاندارد و یا مصرف مشروبات الکلی برای جلوگیری از بیماری، مسموم شدند.

بر همین اساس پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با انجام یک طرح تحقیقاتی میزان مسمومیت کودکان و نوجوانان ایرانی با متانول به دلیل مصرف الکل و ضدعفونی کننده ها را بررسی کردند و میزان آن را با قبل و بعد از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مسمومیت الکلی کودکان و نوجوانان در دوران کرونا

افزایش مسمومیت الکلی کودکان و نوجوانان در دوران کرونا