مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 03:152021-09-18پزشكي

دارو بدون پارتی بازی در اختیار داروخانه ها قرار گیرد


رییس انجمن داروسازان خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین کمبود در داروهای مرتبط با کرونا است، تصریح کرد: بهتر است بدون انتخاب داروخانه های خاص، - ایسنا/خراسان جنوبی رییس انجمن داروسازان خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین کمبود در داروهای مرتبط با کرونا است، تصریح کرد: بهتر است بدون انتخاب داروخانه های خاص، دارو به تناسب بین داروخانه های استان توزیع شود تا دسترس همگان به داروهای مورد نیاز بدن راحت تر شود.

علی محمد محمدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به علت انتشار موج های ویرانگر کرونا و افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان، کمبود دارو به دلیل افزایش تقاضا و در دسترس نبودن مواد اولیه به چشم می خورد.

وی افزود: وضعیت کمبود دارو کشوری بوده و مربوط به استان نیست؛ تامین مواد اولیه در کشور با مشکل مواجه بوده که ارتباط مستقیم با تحریم ها و وضعیت انتقال ارز دارد.

این داروساز ادامه داد: بسیاری از داروهای متداول مانند مدروکس پروژسترون، مفنامیک اسید، قطره چشمی تروپیکامید و اشک مصنوعی، ارتلاک ساده وادونس، قطره چشمی لووفلوکساسین وکپسول ریفامپین وداکسی سایکلین و استیل سیستیین و مواردی چون اینها، نیز به راحتی یافت نمی شود.

محمدی با اشاره به اینکه نبود دارو موجب نگرانی انجمن داروسازان و همه داروخانه ها شده است، افزود: در حال حاضر بیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دارو بدون پارتی بازی در اختیار داروخانه ها قرار گیرد

دارو بدون پارتی بازی در اختیار داروخانه ها قرار گیرد