مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 18:452021-09-18پزشكي

علائم گوارشی کرونا را بشناسید!


هر بیماری در این دوران با علائمی شامل دل درد، اسهال، استفراغ و بی اشتهایی به پزشک مراجعه کرد باید به فکر ابتلا به کرونا باشد.

- ایرج خسرونیا، فوق تخصص گوارش در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره علائم گوارشی کرونا ، اظهار داشت:در ابتدا فکر می کردیم تمام علائم کرونا فقط تنفسی است اما بعدا مرگ ناگهانی به علت نارسایی قلب  نیز بروز کرد و متوجه شدیم گرفتاری قلب نیز کمتر از مشکلات ریوی حاصل از کرونا نیست.

 وی ادامه داد:ممکن است بیمار با علائم گوارشی به پزشک مراجعه کنند؛ شامل تهوع، دل درد، اسهال و بی اشتهایی که بیشترین علائم مربوط به دستگاه گوارش است.

این فوق تخصص گوارش یادآور شد:ممکن است فرد بیمار متوجه اصل بیماری کرونا نشود اما به مرور با آزمایش لازم متوجه می شویم فرد بیماری کرونا دارد.

خسرونیا افزود: بنابراین هر بیماری در این دوران با علائمی شامل دل درد، اسهال، استفراغ، بی اشتهایی مراجعه کرد باید به فکر ابتلا به کرونا باشد.

وی متذکر شد:الان متوجه شدیم که کرونا از طریق مدفوع نیز ممکن است آلودگی و شیوع داشته باشد؛ بنابراین رعایت اصول بهداشتی، شستشوی دست بعد از استفاده از سرویس بهداشتی بسیار مهم است.

انتهای پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم گوارشی کرونا را بشناسید!

علائم گوارشی کرونا را بشناسید!