مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 18:352021-09-18سياسي

رضاخان وقت نداشت به شبهات پاسخ بدهد!/ سیلی به گوش سردبیر روزنامه!


28 شهریور سال 1303 شمسی «میرزا حسین خان صبا» درگذشت.

او که بود؟ سردبیر روزنامه «ستاره ایران» بود و چون از رضاخان انتقاد می کرد یک سیلی خورد که در آن روزگار به سیلی رضاخان به آزادی بیان تعبیر شد.

- همین دیروزگروه تاریخ خبرگزاری فارس- امین رحیمی: رضاخان در مجموع مطبوعات را دوست نداشت؛ در دوره بیداری ایرانیان کلاً با اطلاع رسانی و انتقاد و انتشار نظرهای مختلف مشکل داشت.

برای این مشکل هم به شیوه رضاخانی عمل می کرد و خوی قزاقی اش را آشکار بروز می داد؛ تنها چیزی که همواره سردار سپه از آن می ترسید یکی انتقاد در جراید و دیگری انتقاد در مجلس بود.

جراید اقلیت را یکباره توقیف و از قلم آنها راحت شده بود .

روزنامه ستاره ایران هم یکی از این نشریات بود که از سال 1294 شمسی به سردبیری و مدیریت میرزا حسین خان صبا منتشر می شد و به رضاخان گیر می داد و انتقاد می کرد که به کجا می رود واقعا؟ رضاخان هم البته از قبل رابطه اش با مطبوعات را مشخص کرده بود و همان موقع که وزیر جنگ بود، گفته بود: چون در ضمن تمام گرفتاری های دیگر، برای من غیرمقدور است که هر روز در جراید به مقام رفع شبهات خصوصی برآیم؛ صریحاً اخطار می کنم که پس از این، برخلاف ترتیب فوق، در هر یک از روزنامه ها از این بابت ذکری بشود، به نام مملکت و وجدان آن جریده را توقیف و مدیر و نویسنده رضاخان از همان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رضاخان وقت نداشت به شبهات پاسخ بدهد!/ سیلی به گوش سردبیر روزنامه!

رضاخان وقت نداشت به شبهات پاسخ بدهد!/ سیلی به گوش سردبیر روزنامه!