مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 16:552021-09-18اقتصادي

برداشت 10 تن گیاه دارویی علف گاوزبان از مراتع گرمسیری پلدختر


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از برداشت 10 تن گیاه دارویی علف گاوزبان از مراتع گرمسیری پلدختر خبر داد.

- ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از برداشت 10 تن گیاه دارویی علف گاوزبان از مراتع گرمسیری پلدختر خبر داد.

شیرزاد نجفی امروز 27 شهریورماه، با بیان اینکه علف گاوزبان یکی از گونه های گیاه دارویی است که در مراتع قشلاقی پلدختر به صورت طبیعی رویش دارد، اظهار کرد: با مشارکت بهره برداران محلی که دارای شرکت تعاونی بهره برداری از محصولات فرعی جنگل و مرتع هستند؛ در قالب طرح و مصوبه کمیته فنی اداره کل و انعقاد قرارداد و پرداخت بهره مالکانه برداشت صورت گرفت.

وی تصریح کرد: این محصول با نظارت کارشناسان معاونت فنی اداره کل و شهرستان با رعایت اصول فنی برداشت، جمع آوری و پس از خشک شدن در کیسه های مخصوص بسته بندی شده و از طریق سامانه الکترونیکی گیاهان دارویی (سمتا) گواهی حمل و مجوز صادر می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خطاب به مجریانی که اقدام به کاشت، برداشت و حمل اقلام مشترک (منابع طبیعی، زراعی و گلخانه ای) ازجمله علف گاوزبان، موسیر، شیرین بیان و.

می کنند، عنوان کرد: از این پس از طریق سامانه فوق، گواهی حمل و مجوز صادر می شود و پس از طی این مراحل، مجوز نهایی از طریق سازمان جنگل ها جهت صادرات از طریق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 10 تن گیاه دارویی علف گاوزبان از مراتع گرمسیری پلدختر

برداشت 10 تن گیاه دارویی علف گاوزبان از مراتع گرمسیری پلدختر