مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 16:402021-09-18اقتصادي

جذب نقدینگی و منابع مالی جدید از مزایای کاهش بنگاهداری بانک ها


واگذاری شرکت ها و بنگاه ها توسط بانک ها اثرات مثبتی از جمله جذب نقدینگی و منابع مالی جدید، افزایش قدرت تسهیلات دهی و شناسایی سود برای آنها به همراه دارد.

- ناصر شاهباز درباره اقداماتی که در راستای کاهش سطح بنگاهداری بانک ها باید انجام بگیرد و موانعی که پیش روی این هدف قرار دارد، گفت: با توجه به بند 16 قانون رفع مدیران اقتصادی قرار گیرد.

شاهباز یادآور شد: در ابتدای این مسیر ابهاماتی در رابطه با نحوه فروش و قیمت گذاری شرکت های بورسی و غیر بورسی، مرجع قیمت گذاری، طول دوره بازپرداخت و حیطه اختیارات هیئت مدیره و موارد دیگری وجود داشت، اما در قالب دو صورت جلسه مجمع عمومی بانک ها در سالهای 98 و 99 تعیین تکلیف شد.

   شاهباز با اشاره به اولویت های اصلاح نظام بانکی در شرایط کنونی کشور گفت: با توجه به آسیب شناسی های انجام شده، از دو منظر برون و درون بانکی می توان اولویت های اصلاح نظام بانکی را مطرح کرد.

از منظر بیرونی و نگاه مقام ناظر، رعایت قوانین و مقررات در همه سطوح و افزایش نظارت ها، ارتقای بهره وری و دیجیتالی شدن بانک ها، همسویی با اهداف و برنامه های کلان اقتصادی، اجرای تکالیف بودجه ای به خصوص در بانک های دولتی و اجرای قوانین به ویژه قانون رفع موانع تولید و رفع ناترازی بانک ها از نظر درآمد-هزینه می تواند مطرح باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جذب نقدینگی و منابع مالی جدید از مزایای کاهش بنگاهداری بانک ها

جذب نقدینگی و منابع مالی جدید از مزایای کاهش بنگاهداری بانک ها