مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 14:152021-09-18اقتصادي

یافته ای جدید برای استفاده از بقایای علوفه سیب زمینی در تغذیه دام


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: بر اساس یافته های تحقیقاتی انجام شده، با ترکیب جیره با کاه، بقایای علوفه سیب زمینی، جو، ذرت،کنجاله سویا و مکمل های معدنی و ملاس، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، شهرام محسنی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح یاوران تولید و با حضور همگام ترویج، تحقیقات و واحد تخصصی امور دام شهرستان در عرصه تولیدی و استفاده از یافته های تحقیقاتی دکتر صحرایی، محقق مرکز تحقیقات آلاروق استان اردبیل، بقایای علوفه سیب زمینی برای تغذیه دام استفاده می شود.

وی افزود: بر اساس یافته های تحقیقاتی انجام شده، با ترکیب جیره با کاه، بقایای علوفه سیب زمینی، جو، ذرت،کنجاله سویا و مکمل های معدنی و ملاس، ترکیب مناسب و خوش خوراک جهت استفاده در جیره غذایی روزانه دام تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین بیان کرد: برنامه مذکور با همکاری دامداران روستای  آرخازلو انجام و  توسط برنامه رویش شبکه آموزش فیلمبرداری و پخش خواهد شد.

براساس تحقیقات انجام شده، تا 15 درصد جیره روزانه می توان ازبقایای علوفه ای  مزارع سیب زمینی استفاده نمود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کمبود علوفه در سال جاری به دلیل خشکسالی مشهود است، دامداران می توانند قسمتی از نیاز علوفه دام های خود را از طریق بقایای مزارع سیب زمینی استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یافته ای جدید برای استفاده از بقایای علوفه سیب زمینی در تغذیه دام

یافته ای جدید برای استفاده از بقایای علوفه سیب زمینی در تغذیه دام