مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 11:352021-09-18بين الملل

وزارت خارجه ترکیه نشست کشورهای اروپایی در مورد قبرس را محکوم کرد


سخنگوی وزارت خارجه ترکیه طی سخنانی به بیانیه اختتامیه نشست سران کشورهای جنوب اروپا در خصوص قبرس شمالی (تُرک نشین) واکنش نشان داده و آن را محکوم کرد.

- به نقل از آناتولی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه طی سخنانی به بیانیه اختتامیه نشست سران کشورهای جنوب اروپا در خصوص قبرس شمالی (ترک نشین) واکنش نشان داده و آن را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، تانژو بیلگیچ سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه ضمن اعتراض به مسائل مطرح شده در مورد مدیترانه شرقی، قبرس و مهاجرت غیرقانونی در بیانیه پایانی مشترک کشورهای جنوب عضو اتحادیه اروپا، رویکرد این کشورها نسبت به این مسائل را یک جانبه و غیر واقع بینانه دانست.

بیلگیچ گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا و امضا کننده بیانیه فوق که تحت عنوان همبستگی، به صورت کورکورانه از خط یونان و بخش روم (یونانی) نشین قبرس پیروی می کنند را به ترک رویکرد یک طرفه و جانبدارانه خود فرا می خوانیم.

لازم به ذکر است روز گذشته سران 9 کشور جنوبی عضو اتحادیه اروپا شامل فرانسه، کرواسی، اسپانیا، ایتالیا، مالت، پرتغال، اسلوونی، یونان و بخش یونانی نشین قبرس با موضوع بررسی وضعیت حقوقی قبرس شمالی ترک نشین در آتن گردهم آمده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت خارجه ترکیه نشست کشورهای اروپایی در مورد قبرس را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه نشست کشورهای اروپایی در مورد قبرس را محکوم کرد