مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 10:552021-09-18پزشكي

درخواست سازمان جهانی بهداشت برای بهبود ایمنی و سلامت زنان باردار و نوزادان


با وجود پیشرفت هایی که در زمینه کاهش مرگ و میر و بیماری مادران و نوزادان از سال 1990 به دست آمده است، جهان هنوز از دستیابی به اهداف تعیین شده در برنامه های توسعه پایدار (SDG) فاصله زیادی دارد.

- با وجود پیشرفت هایی که در زمینه کاهش مرگ و میر و بیماری مادران و نوزادان از سال 1990 به دست آمده است، جهان هنوز از دستیابی به اهداف تعیین شده در برنامه های توسعه پایدار (SDG) فاصله زیادی دارد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (جمعه) در یک کنفرانس مجازی جهانی خواستار بهبود شرایط مراقبت از سلامت زنان باردار، نوزادان و ضع حمل مادران شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آمار جهانی نشان می دهد روزانه حدود 800 زن و 6700 نوزاد به دلیل شرایط زایمان ناسالم در زمان نزدیک به وضع حمل، جان خود را از دست می دهند.

علاوه بر این روزانه نزدیک به 5400 نوزاد مُرده به دنیا می آیند که 40 درصد از این مرگ ها مربوط به زمان و شرایط نامطلوب زایمان است.

سازمان بهداشت جهانی با برجسته کردن این اعداد از مدیران مراکز مراقبت های بهداشتی و کارکنان بهداشت و درمان در سراسر جهان خواست تا مجموعه ای متشکل از پنج هدف را به منظور بهبود ایمنی و سلامت مادران و نوزادان تصویب کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست سازمان جهانی بهداشت برای بهبود ایمنی و سلامت زنان باردار و نوزادان

درخواست سازمان جهانی بهداشت برای بهبود ایمنی و سلامت زنان باردار و نوزادان