مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 09:052021-09-18بين الملل

تصاویر ماهواره ای از برنامه های جدید اتمی کره شمالی


صاویر ماهواره ای نشان می دهد که کره شمالی تنها چند روز پس از مشخص شدن راه اندازی مجدد تاسیسات اتمی خود، به سرعت در حال گسترش راکتور بازپردازنده تولید پلوتونیوم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از شبکه خبری سی.

ان.

ان، تاسیسات تحقیقات اتمی قدیمی و تعطیل شده یونگ بیون که قابلیت غنی سازی اورانیوم را برای تسلیحات اتمی داشت بار دیگر شروع به کار کرده و نشان می دهد که کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی به دنبال توسعه و تسریع در تولیدات اتمی این کشور است.

تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که ساخت و ساز در این نیروگاه در جریان است و به این کشور اجازه می دهد تا 25 درصد تولیدات اتمی خود را افزایش دهد.

گمان می رفت این راکتور پنج مگاواتی از 2018 بلااستفاده باشد و فعالیت مجدد آن در حالی صورت گرفته که گفتگوهای اتمی بین پیونگ یانگ و واشنگتن نیز متوقف شده اند.

این راکتور پلوتونیوم تولید می کند که یکی از دو عامل کلیدی مورد استفاده برای ساخت تسلیحات اتمی در کنار اورانیوم بسیار غنی شده است.

در 2019، رهبر کره شمالی پیشنهاد تخریب بخشی از این مجتمع را در دومین نشست با دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا در ازای لغو تحریم ها مطرح کرد.

جفری لویس ، کارشناس تسلیحاتی و استاد موسسه مطالعات بین المللی میدلبری گفت: این تحرکات اخیر در مجتمع یونگ بیون احتمالا بازتاب بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصاویر ماهواره ای از برنامه های جدید اتمی کره شمالی

تصاویر ماهواره ای از برنامه های جدید اتمی کره شمالی