مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 07:552021-09-18اقتصادي

اصلی ترین تهدید برای تامین کالاهای اساسی ایران چیست؟


هر چند در حدود سه سال و نیم گذشته، دولت دوازدهم تلاش کرد با برنامه ریزی برای تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی، تامین این کالاها در کشور را تضمین کند، - هر چند در حدود سه سال و نیم گذشته، دولت دوازدهم تلاش کرد با برنامه ریزی برای تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی، تامین این کالاها در کشور را تضمین کند، اما به نظر می رسد خود این سیاست به عاملی برای تهدید تامین این کالاها تبدیل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از بهار سال 1397 و همزمان با از سرگیری تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران، دولت دو سیاست ارزی را به شکل همزمان اجرایی کرد.

سیاست نخست به حوزه صادرات غیرنفتی باز می گشت.

بر اساس آن دولت اعلام کرد که صادرکنندگان موظفند بخش مهمی از ارز حاصل از فروش محصولات خود در بازارهای بین المللی را در قالب تعهد ارزی به کشور بازگردانند.

در حوزه واردات نیز در کنار ممنوع شدن ورود بیش از 2000 قلم کالا به کشور، دولت اعلام کرد برای تضمین تامین کالاهای اساسی، ارزی دولتی با نرخ 4200 تومان را تخصیص خواهد داد.

ارزی که هر چند هنوز برای برخی کالاهای اساسی ارائه می شود اما از سوی بسیاری از فعالان بخش خصوصی به عاملی برای بر هم خوردن نظم و شفافیت اقتصاد و ایجاد رانت های جدید بدل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلی ترین تهدید برای تامین کالاهای اساسی ایران چیست؟

اصلی ترین تهدید برای تامین کالاهای اساسی ایران چیست؟