مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 20:402021-09-17سياسي

مولفه های راهبردی عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای


عضویت دائم در سازمان شانگهای، ایران را به عنوان قدرتی که علاوه بر پشتوانه محکم مردمی و اعتقادی داخلی با یک پشتوانه بزرگ سیاسی-اقتصادی-امنیتی خارجی نیز همراه شده است معرفی خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، نورنیوز در یادداشتی نوشت: جمهوری اسلامی ایران جمعه 26 شهریورماه 1400 در جریان نشست سران سازمان همکاری های شانگهای با موافقت همه اعضا، نهمین عضو دائم این سازمان شد.

این اتفاق بزرگ که با درخواست روسیه، پذیرش تاجیکستان به عنوان رییس دوره ای شانگهای و موافقت همه کشورهای عضو رقم خورد، صفحه تازه ای از روابط راهبردی ایران با کشورهای شرق را رقم زد تا در هیاهوی دشمنی های غرب با ملت ایران و تلاش برای انزوای کشورمان، این پیام به جهان صادر شود که جایگاه والا و نقش موثر ایران در معادلات منطقه ای و بین المللی قابل نادیده گرفته شدن نیست.

وجوه گسترده و اثرگذار شانگهای در عرصه مناسبات بین المللی از یک سو و جایگاه ویژه و راهبردی ایران در نظام بین الملل به عنوان کشوری با ظرفیت های فراوان و حلقه وصل شرق به غرب از سوی دیگر، این رخداد بزرگ را به عاملی برای اضافه شدن ظرفیت های فراوان اقتصادی و ژئوپولیتیکی جمهوری اسلامی ایران به سازمان شانگهای و بهره مندی کشورمان از منافع قابل توجه عضویت در این سازمان مبدل نمود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مولفه های راهبردی عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای

مولفه های راهبردی عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای