مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 11:352021-09-17فناوري

درخواست فعالان حوزه ict درباره طرح صیانت


فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در نشست با وزیر ارتباطات، خواهان آن شده اند که دولت موضع گیری شفافی درباره طرح موسوم به صیانت کاربران داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، نیاز به توسعه ظرفیت های داخلی فناوری اطلاعات و ارتباطات از یک سو و اهمیت تعامل با جهان فناوری از سوی دیگر، کشور ما را در شرایطی قرار داده که مدیریت و برنامه ریزی این حوزه را برای تصمیم سازان دشوار کرده است.

از یک سو شرکت ها و فناورانی را داریم که جزو نخبگان و سرآمدان جهانی هستند و حضورشان غنیمتی برای کشور است تا مسیر توسعه را با سرعت بیشتری طی کنیم و عاملی باشند برای توسعه اقتصاد دیجیتال، از سوی دیگر با مشکلاتی مانند تحریم ها مواجه ایم که مانع تعاملات بین المللی این نخبگان و بهره وری اقتصادی کشور با تکیه بر این سرمایه انسانی شده است.

این وضعیت گاهی با برخی تعارض ها و اختلاف نظرها مانند بحث های چند ماه اخیر درباره طرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی نیز همراه بوده است.

با این حال آنچه کمتر به آن توجه شده، نظر کارشناسان بخش خصوصی است که راهکاری تخصصی در این حوزه دارند.

فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تولیدکنندگان نرم افزار، سخت افزار و محتوای دیجیتال در نشست با وزیر ارتباطات ، خواهان آن شدند که دولت سکوت خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست فعالان حوزه ict درباره طرح صیانت

درخواست فعالان حوزه ict درباره طرح صیانت