مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 08:452021-09-16بين الملل

سیاست میانجی گری؛ قاهره به دنبال روابط با آمریکا و تل آویو خواهان آتش بس در غزه


برخی منابع سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی می گویند که رییس جمهور مصر در دیدار اخیر با نخست وزیر این رژیم در شرم الشیخ، موضوعات مهمی همچون مبارزه با داعش در صحرای سینا را بررسی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی گفتند که عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر در دیدار اخیرش با نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم در شرم الشیخ علاوه بر بررسی مبارزه با داعش در سینا، تقویت روابط قاهره و واشنگتن را مورد تأکید قرار داده است.

عاموس هرییل تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که السیسی در این دیدرا بر روابط با آمریکا اصرار بیشتری داشته است.

وی با اشاره به کمرنگ شدن روابط مصر و آمریکا در دوره جو بایدن رییس جمهور آمریکا در مقایسه با دوره دونالد ترامپ رییس جمهور سابق این کشور نوشت که دلیل آن موضوعات حقوق بشری در مصر و حوادثی است که به عزل محمد مرسی رییس جمهور سابق مصر منجر شد، موضوعی که در دوره ترامپ از اهمیت کمتری برخوردار بود.

او افزود از دیدگاه السیسی، نفتالی بنت همانند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسراییل، نقش میانجی بین قاهره و واشنگتن را دارد و ایفای نقش مصر برای میانجی گری در غزه و طرح سازش بین تل آویو و تشکیلات خودگردان می تواند در ازای نتایج مثبت در روابط با واشنگتن با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست میانجی گری؛ قاهره به دنبال روابط با آمریکا و تل آویو خواهان آتش بس در غزه

سیاست میانجی گری؛ قاهره به دنبال روابط با آمریکا و تل آویو خواهان آتش بس در غزه